sreda, 11. januar 2012

Intervju: dr. Drago Podobnik, predsednik uprave družbe Hit

Igre na srečo že od nekdaj burijo človeški duh. V družbi Hit nudijo svojim obiskovalcem široko paleto storitev, s katerimi se trudijo gostom omogočiti kar največ užitka, sprostitve in zabave.


Dr. Drago Podobnik, predsednik uprave
družbe Hit Nova Gorica 
Za Sintalčekčasopis koncerna Sintal, nam je o vodenju Hita več povedal njegov predsednik uprave dr. Drago Podobnik. V Hitu je s presledki zaposlen že leta, funkcijo predsednika uprave pa je prevzel v maju 2009. 


Kakšni so bili začetki družbe Hit in kaj se je od tedaj spremenilo?


Začetki družbe Hit so povezani z gostinstvom, od 1984 leta dalje pa z igralništvom. Takrat so namreč v hotelu Park v Novi Gorici odprli prvo igralnico. Tako se je Nova Gorica začela razvijati v turistični kraj, kar prej brez dvoma ni bila. Lahko trdimo, da je danes Nova Gorica znana po ponudbi iger na srečo.


Z igralništvom ste povezani že vse vaše poslovno življenje. Kakšne izzive vidite v tem poslu?
Igralništvo je v prvi vrsti legalna gospodarska panoga, igre na srečo pa del turistične ponudbe države, območja ali nekega kraja, ki, poživljajoče vpliva na druge sestavine turizma. 


Poseben izziv je specifika, ki je značilna za ta zahtevni posel. Terja široko obzorje, saj celovitost ponudbe narekuje poznavanje drugih področij turizma, skrbno spremljanje konkurence, primerjavo zakonodajnih okvirov drugod, temeljito sledenje tehničnim in tehnološkim novostim in še kaj. Pri nas še posebno pozornost posvečamo družbeni odgovornosti in proaktivnemu preprečevanju negativnih učinkov, ki jih lahko imajo igre na srečo povsod po svetu.


Kako vidite poslanstvo vašega podjetja? 
Poslanstvo našega podjetja je v tem, da z novim znanjem, profesionalnim pristopom ter veliko mero čustvene inteligence, s pomočjo vseh zaposlenih, ustvarjalno razvijamo široko paleto spremljevalnih storitev, ki so gostom v užitek, sprostitev in zabavo. Gre za ameriškemu konceptu podoben model, prilagojen evropskemu okusu. Skratka, igre na srečo so pri nas del zabave, dobro organizirane, vrhunsko vodene in varne, tako glede stranskih učinkov kot glede zanesljivosti izplačil.


Ali obiskovalci igralnic v želji po lahkem zaslužku pogosto “izgubijo glavo”?
Kot rečeno, naš namen še zdaleč ni spravljati naše goste v težave ali kakršne koli neprijetne situacije. Naše osebje poskrbi, da so gostje pravočasno opozorjeni na možnost zasvojenosti, zlahka prepozna prve simptome in po potrebi prepove vstop v igralnico, če opazi, da gost igre ne kontrolira dovolj. Seveda se vedno najde kdo, ki gre čez svoje zmožnosti igre, tako je povsod po svetu. 


Zasvojenost je žal v človeku, ne pa v igralnici, steklenici, na internetu … Kdor igro vzame kot del občasne zabave, v družbi preživi lep večer ali vikend ob dobri mediteranski hrani in odličnih vinih, uživa udobje hotela in centra za wellness, gre na koncert ali modno revijo, lahko, kakor zmerni pivci, uživa leta in leta, se pri nas dobro in varno počuti ter se k nam vrača. 


Igralni casino Perla blesti podnevi in ponoči.


V zadnjih letih je bilo v medijih zaslediti precej o Hitovih težavah z izgubo, stavkami, možnostjo liberalizacije lastništva igralnic… Kako se spopadate s temi izzivi?
Podjetje se je znašlo v spletu nesrečnih okoliščin, ki so kulminirale v lanskem letu: splošna gospodarska kriza, ki je vplivala na zmanjšanje osebne porabe za zabavo, močan porast konkurence v neposredni bližini, podaljšani učinki kadilskega zakona, predvsem pa slabo vodenje in škodljive poslovne odločitve v preteklosti te družbe so vodili v situacijo, ko je bilo potrebno radikalno poseči po ukrepih, ki za nikogar niso bili prijetni. 


Zmanjšati smo morali vse stroške in število zaposlenih, omejiti obseg sponzorstev in donacij na več kot minimum, ukiniti tako rekoč vse investicije in vgraditi mehanizme, ki danes že kažejo svoje pozitivne učinke. 


Uspelo nam je v veliki meri ustaviti padec prihodkov, z novo dvorano za poker, ki se je pokazala več kot uspešna, smo pridobili nove prihodke, posodobili smo poslovne procese, zagotovili nova igrala ter najsodobnejšo ponudbo iger... Vsi seveda niso razumeli nujnosti zmanjšanja plač in ugodnosti, ki so bile za naše zaposlene dolga leta samoumevne. 


Skratka, zategnili smo pas, a tako, da so bili ti ukrepi čim bolj socialno naravnani in najmanj boleči za zaposlene z najnižjimi plačami. Letos je vzdušje boljše, nevarnosti pa še niso mimo. Ostajamo previdni in pozorni na vse spremembe in priložnosti. 


Pod vašim okriljem deluje tudi ugledno slovensko razstavišče, Paviljon poslovnega centra Hit. Kako pomembna je za Hit vključenost v okolje, socialna zavednost?
Paviljon Poslovnega centra Hit se je uveljavil kot eno izmed najuglednejših slovenskih razstavišč in predstavlja le majhen del Hitove družbene odgovornosti. Dobro se namreč zavedamo, kako pomembna je Hitova sponzorska pomoč pri dinamiki športnega, kulturnega in siceršnjega dogajanja na Goriškem. 


Na področju sponzorstva in donacij smo letos še zelo skromni, poskušamo pa sodelovati v nefinančnih oblikah, na različnih prireditvah, dogodkih, ki jih organizirajo drugi; pomagamo z gostinskimi storitvami, promocijskimi orodji, hotelskimi kapacitetami… 


Kako vidite razvoj, prihodnost igralništva in igralnic doma in po svetu?
Na splošno je opaziti, da imajo ljudje sicer več prostega časa, a v manjših dozah. Nekajdnevne počitnice, podaljšani vikendi, a večkrat letno, postajajo prepoznaven del načina življenja pri nas in drugod po svetu. Tem spremembam se prilagajamo, obenem pa se temeljito pripravljamo, da svoje bogato znanje in izkušnje ponudimo tudi zunaj meja domovine. Prvič v zgodovini družbe Hit se resno dogovarjamo za prenos znanja na zelo oddaljene trge.


V igralnicah je veliko denarja in adrenalina, kar zvišuje stopnjo tveganja. Kakšno vlogo v igralnicah igra varnost? 
Varnost, tako neposredna, ko se človek počuti varnega v nekem prostoru ob nekem početju, kot tudi posredna, ki je zagotovljena drugače (npr. varnost izplačil, ki je za naše goste izjemnega pomena in se po njej ločimo od drugih ponudnikov iger), je za nas velikega pomena. 


Del teh mehanizmov in okoliščin upravljamo sami, del pa z zunanjimi sodelavci, brez katerih bi se stopnja varnosti brez dvoma lahko postavila pod mejo zahtevane in pričakovane.


Kateri so bili razlogi, da se je vaša družba odločila za sodelovanje s Sintalom? 
Razlog je v tem, da je varnost preprosto neločljivi del naše kakovostne, vrhunske ponudbe. In sodelovati s tistimi, ki to najbolje znajo, je po našem najboljša odločitev.


Kako vidite nadaljnjo skupno pot?
S Sintalom sodelujemo že več let, ne le na področju varovanja naših objektov, temveč tudi na področju organizacije številnih množičnih prireditev, ki smo jih pred leti uspešno izpeljali tudi s Sintalovo pomočjo. 
"Sintalova profesionalnost se je dokazala že večkrat in nanjo računamo tudi v prihodnosti.
Prepričan sem, da so na obeh straneh vzpostavljeni vsi pogoji za postopno nadaljnje razvijanje in nadgrajevanje sodelovanja. Tako se bomo še bolje spoznali in poslovno sodelovali tako, da bodo koristi in zadovoljstvo obojestranski.


pogovarjala se je Sanda Zakrajšek

10 komentarjev:

  1. Igralnica je celi regiji omogočila višji standard. Italijani so prinašali kupe denarja v državo. Dober biznis je dober biznis in nihče se ni preveč pritoževal, dokler je laufalo. Lahko bi Primorci imeli recimo Muro, bi bilo čisto drugače in bi tisoče ljudi ostalo brez službe in perspektive, tako so pa super živeli, dokler je laufalo. Samo so morali malo zmanjšat bogatijo. Če se jih ne izkorišča, je to povsem legitimen premik, itak gre pa igralnici zdaj že bolje, tako da dobro kaže. Dokler imajo ljudje radi denar, je vsak posel, ki ni izrecno škodljiv, dobrodošel, kdor se pa ne strinja, naj spremeni sistem, ne pa da pizdi čez posamezne.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. nihče ne more bit zadovoljen, če se mu nekaj vzame, kar je dolga leta imel. tile igralničarji se bodo težko privadili, da bodo tanjši kupček denarja domov nosili.

      Izbriši
  2. G. Podobnik je dober poslovnez, letos je bil ze profit.

    OdgovoriIzbriši
  3. Lepo je prebrat, da je nekdo tako navdušen nad delom svojega poslovnega partnerja, to pomeni, da še imamo dobra podjetja

    OdgovoriIzbriši
  4. V igralnici bi blo pa fajn delat.

    OdgovoriIzbriši
  5. V igralnicah je res hudič, pomojem še bolj nevarn kot v bankah in poštah. V igralnici lahko znori in začne divjat tud tist, ki pride not z denarjem, ne sam tist, ki je prišel ropat ;) Tako da morajo bit Sintal kr majstri ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. takoj ko sem prišel na Sintal pred desetimi leti, sem delal v igralnici. jao, kakšni težaki uletavajo tja. sama sreča, da so šefi razumel, če si pršu razpičkan v štab, do "gostov" moraš bit pač do konca vljuden, čeprav so goveda

    OdgovoriIzbriši
  7. Res mi ni jasno, nad čim se bi imeli za pritoževat zaposlwni v igralnici. Tudi varnostnikom ni hudega, če je pa kdaj treba obrzdat malo jezik, pa to lih katastrofa ni.

    OdgovoriIzbriši
  8. Res mi ni jasno, nad čim se bi imeli za pritoževat zaposlwni v igralnici. Tudi varnostnikom ni hudega, če je pa kdaj treba obrzdat malo jezik, pa to lih katastrofa ni.

    OdgovoriIzbriši
  9. V Novi Gorici bi brez Hita razvoj zastal. Odkar so tu igralnice, je dosti bolje živet tu.

    OdgovoriIzbriši

Za objavo komentarja po vnosu teksta izberite profil iz spodnjega spustnega seznama in kliknite gumb Objavi.

Prosimo, da pri komentiranju upoštevajte pravila strpne razprave.