četrtek, 15. december 2011

Intervju z Juretom Bojnecom, predsednikom uprave podjetja Košaki TMI

Odlična kranjska s Štajerske


Blagovna znamka Košaki blesti na policah s prvovrstnimi mesninami tako v domovini kot v trgovinah daleč od domače Štajerske. Celo na Bližnjem Vzhodu! Mesojedcem se ob omembi njihovih kranjskih klobas zasvetijo oči, zato smo v predprazničnem času, ko si še posebej radi privoščimo dobrote na krožniku, od Jureta Bojneca, predsednika uprave podjetja Košaki TMI, poskusili izvrtati kakšno od skrivnih receptur. Gospod Bojnec je na čelu družbe od leta 2009. Skrajšan intervju je objavljen v 54. številki Sintalčka, ki je izšla 14.decembra, tukaj pa ga objavljamo v celoti.






»To so najboljše klobase, salame, hrenovke,« je izstrelil sodelavec, zaprisežen mesojedec, ob omembi blagovne znamke Košaki. Kako dosegate to zavidanja vredno navdušenje? 


Zelo me veseli, da so naši potrošniki navdušeni nad kakovostjo in okusom naših mesnih izdelkov. V Košakih smo vizijo ponudnika izvrstnih in zdravih izdelkov prenesli na slehernega sodelavca, ki dodaja vrednost našim izdelkom, hkrati pa z zagotavljanjem visoke kakovosti, prehranske varnosti ter neprestanim razvojem novih izdelkov dosegamo visoko stopnjo lojalnosti potrošnikov, ki so zvesti naši blagovni znamki. 


Ta lojalnost je še posebej visoka v štajerski regiji, kjer je blagovna znamka Košaki ena izmed najbolj prepoznavnih in zaželenih slovenskih prehrambenih blagovnih znamk.




Kaj vas dela drugačne od drugih, da ljudje na policah raje posežejo po vaših izdelkih?


Košaki smo danes edino večje mesnopredelovalno podjetje v Sloveniji, ki je ostalo v večinski lasti kmetijskih zadrug oziroma posredno v lasti kmetov iz vzhodnega dela Slovenije. Na to smo posebej ponosni, saj to predstavlja temelj za zagotavljanje slovenskega izvora mesa, ki v današnjih časih postaja posebna vrednota. Našim potrošnikom zagotavljamo sveže in kakovostno meso iz slovenskega podeželja, kjer vzreja poteka mnogo bolj ekstenzivno in sonaravno kot pa v mnogih deželah zahodne Evrope. 


V Košakih smo že pred leti sprejeli zavezo, da proizvajamo zdrave in kakovostne izdelke brez barvil, z manj aditivi in konzervansi, hkrati pa povečujemo izbor izdelkov brez glutena in brez alergenov. 


Kranjska klobasa. Foto: www.kosaki.si
Korenine podjetje Košaki TMI so dolge skoraj sto štirideset let, s čimer se radi in upravičeno pohvalite. Ali tradicija prodaja? 


Naša družba v letu 2012 praznuje 140 let ustvarjanja mesnih dobrot in zagotavljanja prehranske verige kakovostnih in svežih izdelkov. V vseh teh letih stavimo na tradicionalne okuse in recepte mesnin, ki pomenijo pomemben del prehranjevalne kulture našega naroda. Posebej smo ponosni, da smo v zadnjih letih postali največji proizvajalec kranjske klobase v Sloveniji in da potrošniki našo kranjsko klobaso uvrščajo med najboljše na trgu. 


Rulada za pečenje. Foto: www.kosaki.si
Segment potrošnikov, ki išče tradicionalne izdelke, v zadnjem času narašča, saj ponovno pridobiva na veljavi spoznanje, da pri proizvodnji hrane ni dobro preveč eksperimentirati. Da je naša usmeritev prava, nenazadnje potrjujejo tudi številna priznanja, medalje in nazivi šampionov kakovosti na različnih domačih in tujih ocenjevanjih mesnih izdelkov.










Kako se je podjetje razvijalo skozi vsa ta leta in zgodovinske mejnike?


Temelji ustanovitve družbe segajo v daljno leto 1872, ko je Herman Wögerer pričel s prekajevanjem mesa v Mariboru. Podjetje se je hitro razvijalo in že pred letom 1914 izvažalo mesne izdelke v London, Varšavo, Kairo in Gradec. V letu 1955 podjetje prevzame ime Tovarna mesnih izdelkov Košaki, v letu 1995 se preoblikuje v delniško družbo Košaki TMI d.d, nato pa se v letih 2000 – 2005 izvede tehnološka prenova proizvodnje. 


Obdobje po letu 2005 je zaznamovala zaostrena tržna tekma, zato smo vso našo pozornost usmerili k pridobivanju certifikatov kakovosti: v letu 2006 ISO 9001, v letu 2007 certifikat HALAL, v letu 2009 certifikat IFS (International food standard) in v letu 2010 EKO certifikat.     


Že pred dvanajstimi leti je podjetje pričelo ponujati bolj zdrave izdelke, ki so si prislužili naziv varovalnega živila. Takrat je predvidevalo, da bodo kupci vse bolj posegali po zdravih izdelkih. Zdi se, da se je napoved uresničila, kako pa je danes s to linijo?


Prešana šunka iz linije varovalnih živil. Foto: www.kosaki.si
Naša linija izdelkov varovalnih živil se zelo dobro prodaja, saj je vse več potrošnikov, ki posegajo po izdelkih z manj maščob in z manjšo vsebnostjo soli. Gre predvsem za izdelke iz tistih kosov mesa, ki vsebujejo največji delež mišičnih vlaknin, to so predvsem šunke.


V zadnjem letu se je dodatno k varovalnim živilom okrepilo povpraševanje po ekoloških izdelkih. Košaki smo skupaj s Kmetijsko zadrugo Šaleška dolina ustanovili skupino proizvajalcev rdečega ekološkega mesa in trgu ponudili ekološko meso in izdelke pod blagovno znamko Ekodar. Ocenjujemo, da bo ekološko meso postalo v naslednjih nekaj letih pomemben segment prehrane tistih potrošnikov, ki cenijo najvišje prehranske standarde.


Kakšne so značilnosti halal izdelkov? Kako, da ste se odločili za njihovo proizvodnjo?


Že v letu 2007 smo se odločili, da del  naše proizvodnje certificiramo po sistemu HALAL. Halal je arabska beseda in v dobesednem prevodu pomeni 'dovoljeno'. Gre za proizvode, ki jih muslimanska verska skupnost predpisuje kot dovoljene za prehrano svojih vernikov. Glavne zahteve pri proizvodnji halal izdelkov so sledeče: meso in izdelki ne smejo vsebovati niti sledu svinjine, klavna linija za govedo mora biti obrnjena proti Meki, hkrati pa je v proizvodnji vseskozi prisoten muslimanski vernik, ki je pooblaščen za ritualno klanje. 


Halal klobasa. Foto: www.kosaki.si
Povpraševanje po halal izdelkih v Evropi strmo narašča, saj po najnovejših podatkih v EU živi več kot 35 milijonov muslimanov, kar je 10% prebivalstva, hkrati pa gre za segment populacije z nadpovprečno stopnjo natalitete. Dodatno k povečevanju izvoza v EU se spogledujemo tudi z drugimi tržišči, med katerimi je Bližnji vzhod eden izmed najperspektivnejših.








Delež prodaje na tujih trgih nameravate povečati na 30 odstotkov. Od katerih trgov si največ obetate in zakaj?


V našem dolgoročnem strateškem načrtu smo si zastavili, da do leta 2015 povečamo delež izvoza na 30% celotne prodaje. Smo na dobri poti, saj bomo letos presegli 20% delež. V zadnjih treh letih smo razširili naše delovanje na 12 trgov, saj poleg prodaje v Sloveniji izvažamo na Švedsko, Dansko, Nizozemsko, v Švico, Nemčijo, Italijo, Avstrijo, na Hrvaško, v Makedonija, na Kosovo in v Albanijo. 


Naš najpomembnejši tuji trg je Avstrija, kjer smo prodrli v trgovski sistem Rewe, znotraj katerega dostavljamo izdelke v tri trgovske verige: Billa, Merkur in Penny markt. V prihodnje bomo prodajo v Avstriji še povečevali, saj so bili izdelki pod blagovno znamko Košaki zelo dobro sprejeti in se odlično prodajajo. Naš cilj je, da v prihodnjih letih še močneje prodremo v Nemčijo in da poskušamo vstopiti tudi na nekatere nove trge na Bližnjem vzhodu.


Razmere na domačem tržišču mesnopredelovalne industrije že nekaj let niso rožnate. Letos spomladi ste v TMI Košaki zagnali naložbeni načrt, katerega cilj je doseči stabilno rast. Lahko poveste več o tem načrtu?


Po letu 2007, ko smo v Sloveniji prevzeli evro, je pričel strmo rasti uvoz poceni mesa iz zahodne Evrope. Gre pravzaprav za viške mesa po dumpinških cenah in vprašljive kakovosti, ki iz visoko intenzivne proizvodnje zahodne in severne Evrope končajo na krožnikih v vzhodni Evropi. 


Za obrambo našega tržnega deleža se moramo nujno prestrukturirati in izboljšati cenovno konkurenčnost, kar nas je vzpodbudilo k pripravi investicijskega projekta modernizacije proizvodnje in združitve treh proizvodnih obratov na eni lokaciji. Gre za izredno smel načrt, brez katerega pa uprava in lastniki ne vidimo možnosti obstoja podjetja v tako zaostrenih tržnih razmerah. Z načrtovano investicijo bomo izboljšali energetsko učinkovitost podjetja, se bolje pripravili na okoljske izzive prihodnosti, hkrati pa povečali proizvodne kapacitete za še močnejši prodor na zahtevna tuja tržišča.
Investicija se je že pričela in zanjo smo uspešno pridobili nepovratna evropska sredstva. Načrtujemo, da bomo investicijo zaključili v začetku leta 2014.


Habakuk pršut. Foto: www.kosaki.si
Lastniška struktura podjetja Košaki se je v preteklih letih spremenila. Kako to vpliva na poslovanje?


Lastniška struktura se je v zadnjih letih res nekoliko spremenila, vendar ne bistveno. Pomembno je to, da so kmetijske zadruge še povečale svoj delež v podjetju, ki sedaj že presega 70%, skupaj z našimi partnerji pa celo čez 85%. Iz lastništva so se skoraj v celoti umaknile finančne institucije, kar je v današnjih razmerah dobro. Zelo je namreč pomembno, da lastniki spremljajo razvojne načrte podjetja, ne pa da se v teh težkih časih vrši razprodaja lastnine, kot je to moč opaziti v veliko primerov podjetij, kjer so lastniki finančne institucije.


Vaše sodelovanje s Koncernom Sintal sega leta nazaj. Kaj vas prepriča, da ohranjate in poglabljate poslovne odnose?


S podjetjem Sintal sodelujemo že vrsto let in lahko rečem, da smo razvili zelo korekten in uspešen partnerski odnos. Storitve Sintala na področju varovanja so izjemno profesionalne, celo več – lahko bi rekel, da je Sintal naš angel varuh, ki nam neprestano stoji ob strani, nam svetuje in pomaga v težkih situacijah.


Ob tej priložnosti bi se še posebej zahvalil predsedniku uprave koncerna Sintal mag. Robertu Pistotniku za zgledno sodelovanje in mnoge njegove prijateljske nasvete. Hkrati vsem sodelavcem Sintala čestitam ob 20 letnici uspešnega delovanja vašega podjetja in vam želim mnogo uspehov in zadovoljstva tudi v prihodnje.

5 komentarjev:

  1. najboljša kranjska je štajesrka, res je

    OdgovoriIzbriši
  2. Skrbnik spletnega dnevnika je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  3. KOšaki imajo res dobre stvari, všeč mi je tudi, da si upajo naredit take projekte, kot sta halal in nemastne mesnine. Tasko se gradi gospodarstvo, ne pa z bankami.

    OdgovoriIzbriši
  4. Sintal, angel varuh moj xx

    OdgovoriIzbriši

Za objavo komentarja po vnosu teksta izberite profil iz spodnjega spustnega seznama in kliknite gumb Objavi.

Prosimo, da pri komentiranju upoštevajte pravila strpne razprave.